Tuijotus.net foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Tuijotus.net foorumi

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Valokuvaus

+19
Shoopy.
Häirikkökärpänen
miru
asfaltti_käärme
Hallusinaatio
Grymma
evvaa
hosuli
saneli.
wijs
ssassa
Möhkö
zania
swii
Rasti
Wegrey
canis_lupus
Immoral
Caps_Lock
23 posters

Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Siirry alas  Viesti [Sivu 2 / 7]

26Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:18 am

Caps_Lock

Caps_Lock
sieppopieppo
sieppopieppo

Immoral kirjoitti:Eniten varmaan kuvaisin eläimiä (hevoja, koiria, mun kania, jne), lisäks ois hyvä, jos liikekuvat onnistuis. Koiranäyttelyissäkin todennäköisesti ois kamera mukana, joten hyvä zoom vois olla tarpeen, jos joutuu kauempana olemaan :>

jotkut superzoom kamerat ois ehkä hyviä, ellet välttämättä järkkäriä halua.

27Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:19 am

Wegrey

Wegrey
karvalepakko
karvalepakko

Jos haluu kuvata ''kunnolla'', ni esim. nikon D60 tai joku, nikonD40 tollane aloittelevien kamera, mulle oli vähä liia helppo, pelkkää nappulaa painamal sain otettuu puoles minuutis sellaset tuhat kuvaa varmaan, kolme vuotta vanhempi kaveri oli tosi onnellinen. (; Mut siis, D40'mpil tulee kyl hyvää jälkee, sillee kyl suosittelisin.

28Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:21 am

Immoral

Immoral
jyrä
jyrä

Järkkäri kuulostaa liian hyvältä ja _kalliilta_ minulle. Pitää alkaa katselemaan noit Nikonin-kameroita.

Mitä eroa sillä D40 ja D60 on? (siis mitä toi numero meinaa?)

29Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:22 am

Caps_Lock

Caps_Lock
sieppopieppo
sieppopieppo

Wegrey kirjoitti:Jos haluu kuvata ''kunnolla'', ni esim. nikon D60 tai joku, nikonD40 tollane aloittelevien kamera, mulle oli vähä liia helppo, pelkkää nappulaa painamal sain otettuu puoles minuutis sellaset tuhat kuvaa varmaan, kolme vuotta vanhempi kaveri oli tosi onnellinen. (; Mut siis, D40'mpil tulee kyl hyvää jälkee, sillee kyl suosittelisin.

jep, mutta jos ostat sen kittiputken sen kanssa, niin sillä et saa kovin pitkältä kuvia tai siis zoomi ei ole kovin kattava.

30Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:23 am

Caps_Lock

Caps_Lock
sieppopieppo
sieppopieppo

Immoral kirjoitti:Järkkäri kuulostaa liian hyvältä ja _kalliilta_ minulle. Pitää alkaa katselemaan noit Nikonin-kameroita.

Mitä eroa sillä D40 ja D60 on? (siis mitä toi numero meinaa?)

D40 ja D60 on eri malleja, käy kattoon nikonin sivulta eroja :>.

btw, Nikon D40 on nykyään aika halpa. Sen kittiputken kanssa saat sen gigantista 350 eurolla ja muualtakin suunnilleen samalla hinnalla. Ja jostain sai 399 eurolla ton paketin + vielä jonkinmoisen lisäsalaman.

31Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:24 am

Wegrey

Wegrey
karvalepakko
karvalepakko

Tai oikeastaan, noi asiat on mulle selitetty tollein, en oikeestaan sit ite silleen tiiä. [:

Muute, kittiputki = ?

Ainii, D40 kuullemma poistumassa markkinoilta pikku hiljaa ..

32Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:24 am

Caps_Lock

Caps_Lock
sieppopieppo
sieppopieppo

hei meidän keskustelu on suosittu \o/

33Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:25 am

Wegrey

Wegrey
karvalepakko
karvalepakko

: D

Pälpätetää liikaa. Ja turhii kommenttei paljo. : D

34Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:26 am

Caps_Lock

Caps_Lock
sieppopieppo
sieppopieppo

Wegrey kirjoitti:Tai oikeastaan, noi asiat on mulle selitetty tollein, en oikeestaan sit ite silleen tiiä. [:

Muute, kittiputki = ?

Ainii, D40 kuullemma poistumassa markkinoilta pikku hiljaa ..

kittiputki on obiska (=objektiivi 8'D), joka tulee yleensä rungon mukana, jos siinä objektiivi tulee. (ns. KIT-paketti). Se on sellanen "alkuunpääsemisputki", yleensä just joku 18-55mm mikä siinä Nikon D40kin on



Viimeinen muokkaaja, Caps_Lock pvm Su Kesä 22, 2008 12:28 am, muokattu 1 kertaa

35Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:27 am

Immoral

Immoral
jyrä
jyrä

Onko jollain muulla mallilla vastaavaa kameraa kuin tämä D40, jos se kerta on poistumassa?

Itsellä periaatteessa olisi varaa hankkia se nyt, mutta haluan säästää siihen koiraan, joten kamera tulkoon synttäri- tai joululahjaksi :>

36Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:29 am

Wegrey

Wegrey
karvalepakko
karvalepakko

Caps_Lock kirjoitti:
Wegrey kirjoitti:Tai oikeastaan, noi asiat on mulle selitetty tollein, en oikeestaan sit ite silleen tiiä. [:

Muute, kittiputki = ?

Ainii, D40 kuullemma poistumassa markkinoilta pikku hiljaa ..

kittiputki on obiska (=objektiivi 8'D), joka tulee yleensä rungon mukana (siis jos siinä jotain tulee). Se on sellanen "alkuunpääsemisputki", yleensä just joku 18-55mm mikä siinä Nikon D40kin on

Okei. : D haluun sen 3oomm ♥____♥

37Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:30 am

Wegrey

Wegrey
karvalepakko
karvalepakko

Immoral kirjoitti:Onko jollain muulla mallilla vastaavaa kameraa kuin tämä D40, jos se kerta on poistumassa?

Itsellä periaatteessa olisi varaa hankkia se nyt, mutta haluan säästää siihen koiraan, joten kamera tulkoon synttäri- tai joululahjaksi :>

En siis oo ihan varma, mutta huhujen mukaan on poistumassa hiljakseen. Sit mä ottaisin sinuna D6o.

38Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:30 am

Caps_Lock

Caps_Lock
sieppopieppo
sieppopieppo

Immoral kirjoitti:Onko jollain muulla mallilla vastaavaa kameraa kuin tämä D40, jos se kerta on poistumassa?

Itsellä periaatteessa olisi varaa hankkia se nyt, mutta haluan säästää siihen koiraan, joten kamera tulkoon synttäri- tai joululahjaksi :>

onhan niitä vaikka mitä. http://www.verkkokauppa.com/?page=http://www.verkkokauppa.com/main.php?path=haku&query=&cat1=Kamerakauppa&cat2=J% tuolta jos pistät hakuun järjestelmäkamerat ja kitit, niin tulee moniakin.

EDIT// jos siis haluat näitä kit-paketteja? voit myös ostaa rungon ja objektiivin erikseen, mutta se tulee kalliimmaks.



Viimeinen muokkaaja, Caps_Lock pvm Su Kesä 22, 2008 12:40 am, muokattu 1 kertaa

39Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:34 am

Immoral

Immoral
jyrä
jyrä

Kiitos kovin, tutkailempa noita <3

40Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:37 am

Wegrey

Wegrey
karvalepakko
karvalepakko

41Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:39 am

Caps_Lock

Caps_Lock
sieppopieppo
sieppopieppo


ei linkittyny oikee sivu?

42Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:44 am

Wegrey

Wegrey
karvalepakko
karvalepakko

Oho. Ei kait linkity sitten kunnolla, mutta objekti on siis Sigma EX 150/2,8 DG HSM APO Macro 1:1 Nikon AF

43Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:47 am

Caps_Lock

Caps_Lock
sieppopieppo
sieppopieppo

Wegrey kirjoitti:Oho. Ei kait linkity sitten kunnolla, mutta objekti on siis Sigma EX 150/2,8 DG HSM APO Macro 1:1 Nikon AF

Mä en ole vielä niin kovin hyvä näissä objektiiviasioissa, joten muhun ei kannata luottaa, mutta kyllä se musta ihan hyvältä vaikutti.

44Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:49 am

Immoral

Immoral
jyrä
jyrä

Vitsi noi noiden kameroiden kuvaukset on mulle täyttä hepreaa Very Happy Pitäis varmaan alkaa lukemaan aiheesta jotain ja sitten vasta suunnitella sen paremman kameran hankkimista.

45Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:51 am

Caps_Lock

Caps_Lock
sieppopieppo
sieppopieppo

Immoral kirjoitti:Vitsi noi noiden kameroiden kuvaukset on mulle täyttä hepreaa Very Happy Pitäis varmaan alkaa lukemaan aiheesta jotain ja sitten vasta suunnitella sen paremman kameran hankkimista.

Oli mullekkin vielä vähän aika sitten (ja on vieläkin osa, mutta ei niin paljoa 8>), mutta samalla kun säästin uuteen kameraan, luin _paljon_ valokuvauksesta ja järkkäreistä netistä. ^^

46Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:55 am

Wegrey

Wegrey
karvalepakko
karvalepakko

En mäkään tajua noista paljoaa mitää, mut kyl silti tunnun ymmärtävän jotain. (:

---
OT. Hih, Saanks tehä sellasen hölöpölö ''topicin'' ? Näi menee fiksuil immeisil, kysyy teilt lupia. [:



Viimeinen muokkaaja, Wegrey pvm Su Kesä 22, 2008 12:57 am, muokattu 1 kertaa

47Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 12:56 am

Immoral

Immoral
jyrä
jyrä

Vastaus tulee varmaan olemaan, että KVG, mutta enivei.

Osaatko suositella erityisesti jotain sivustoa, josta sait hyvin ja selkeästi tietoakuvaamisesta ja kameroista?

48Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 1:02 am

Caps_Lock

Caps_Lock
sieppopieppo
sieppopieppo

Immoral kirjoitti:Vastaus tulee varmaan olemaan, että KVG, mutta enivei.

Osaatko suositella erityisesti jotain sivustoa, josta sait hyvin ja selkeästi tietoakuvaamisesta ja kameroista?

itseasiassa google on just tosi kiva kaveri. Mut mä alotin sillä, että googletin "valokuvaussanastoa" ja luin niitä. Sit pistin tärkeimpiä juttuja ylös ja sellasia sanoja, mistä tarviin lisätietoo ja sit googletin niitä ja siinä samalla löysin vaikka mitä sivuja ja tietoja. Ja ihan vaan pelkkä "valokuvaus" hakusanakin tuottaa aika paljon kaikkee : D

49Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 1:02 am

Caps_Lock

Caps_Lock
sieppopieppo
sieppopieppo

Wegrey kirjoitti:OT. Hih, Saanks tehä sellasen hölöpölö ''topicin'' ? Näi menee fiksuil immeisil, kysyy teilt lupia. [:

miksei? 8> voishan sitä tehdäkkin.

50Valokuvaus - Sivu 2 Empty Vs: Valokuvaus Su Kesä 22, 2008 1:04 am

Immoral

Immoral
jyrä
jyrä

Mä oon mode ja sanon, että sen kun teette Very Happy

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 2 / 7]

Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa